Çocuklarımız okul öncesi dönemde biyolojik olarak dünyayı öğrenmeye hazırlar. Meraklılar, araştırmacılar, sürekli sorular sorma isteğindeler. İhtiyaçları olan fırsat, neden-sonuç ilişkisi kurabilecekleri, saçma dahi olsa tahminlerde bulunmaları sağlayacak ortamlar olmalı.
Sanırım mesele çamurun kirli olduğunu öğrenmektense, toprağın bereketine ve can verdiği yaşama dair onlara bir şey anlatmak.
Burada doğa duyularını geliştirmek için kucağını açmış bekliyor. Soruları, bilinmezleri, maceraya sürekleyen manzaraları ile dokunmak, gözlemlemek, tatmak, işitmek ve özellikle koklamak için eşsiz bir yelpaze sunuyor. Dünya devi denen tüm iki boyutlu elektronik aletlerin şiddeti meşru kılmasına inat.
Merakla güdülenmiş bir öğrenme kalıcı olmaya adaydır. Araştırma ve öğrenme isteği merakla tetiklenir. Piaget (1955)’nin de dediği gibi, çocuklar doğuştan merak duygusuyla etraflarını keşfetmeye başlar.
Merak eden, araştıran, bilgi üreten ve yaratıcı problem çözme becerileri gelişmiş yetişkinler yaratmak için merak duygusunu beslemeli ve öğrenme, bilgiye ulaşma yolları konusunda çocuklara rehberlik edilmelidir (Sabo, 2010) Kaynaklar ve alıntılar #karabüküniversitesi #sağlıkyüksekokulu #çocukgelişimibölümü #2015Makaleleri #bisincapgördümsanki #dogabenim #toprakcanverir
Blog yazarımız Erol Akarsu’ya desteği için teşekkür ederiz.